Kanarski otoci: kako sam kupila kartu

Kada sam odlučila dati otkaz, htjela sam prije novog posla uzeti odmor i otići negdje egzotično. Htjela sam da vrijeme bude lijepo, da se mogu kupati tijekom listopada, da vidim uokolo puno palmi, da se izležavam na pješčanoj plaži, da pijem margaritu ispod palme, da nosim ljetne haljinice još mjesec dana duže i da nalazim nova mjesta koja će izgledati kao ništa što sam dosad vidjela.

Moji stereotipi uopće ne dolaze iz romantičnih ljubića i romantičnih komedija gdje se ništa loše ne može dogoditi na pješčanoj plaži :’).

Btw, ako te zanima jesam li na kraju pila margaritu ispod palme: ne, ali sam pila pivu ispod palme. To se isto računa?

Takve egzotične destinacije su često daleke, pa su i avionske karte do njih skupe. Osim toga, nemam putovnicu, pa sam trebala uzeti u obzir da bih morala izraditi putovnicu ako idem negdje izvan Europe. S obzirom na budžet i na druga ograničenja, brzo sam se odlučila za Kanarske otoke.

Pisat ću vam o tome zašto su Kanarski otoci super, kako točno isplanirati put do tamo i koliko će te put (prijevoz) sveukupno koštati iz Zagreba do Las Palmasa.

O Kanarskim otocima

Oni su dio Španjolske i nalaze se odmah do zapadne obale Afrike.

Kanarski otoci se sastoje od sedam većih otoka (s lijeva na desno): El Hierro, La Palma, La Gomera, Tenerife, Gran Canaria, Fuerteventura i Lanzarote. Prvo sam razmišljala o tome da odem na Tenerife, ali sam nakon malo istraživanja i gledanja My Off Days bloga, ipak odlučila da ću ići na Gran Canariu.

Gran Canaria mi se činila kao odličan izbor zbog svoje raznolikosti. Od male pješčane pustinje na jugu otoka, preko crnih vulkanskih pješčanih plaža do sela uglavljenih između strmih planina. Osim prirode, ja sam ljubitelj putovanja u gradove a Las Palmas (glavni grad otoka) mi se činio zanimljiv, živahan i neobičan.

Na Gran Canariji živi oko 830.000 ljudi. Promjer otoka je 50ak kilometara (što znači da je površinom manji od Istre). Iako je površinom mali, većinom je planinski što znači da uglavnom ceste idu uz obalu. Tako da ne možeš samo proći promjer otoka autom i doći na drugu stranu, nego obično moraš ići uokolo planine (koja se nalazi u centru otoka). Bez obzira na to, brzo se dolazi od jednog mjesta do drugog i različita mjesta na otoku su odlično spojena autobusnim linijama.

Fun facts o Kanarskim otocima

1. Kanarski otoci (točnije, Tenerife) na svom teritoriju imaju najvišu točku Španjolske (planina Teide, 3718 m)
  2. Kristofor Kolumbo je pristao na Gran Canariji kada mu se jedan od brodova pokvario na putu prema otkrivanju Amerike.
  3. Najgora avionska katastrofa se dogodila na otoku Tenerife. Dva aviona su se sudarili na pisti i poginulo je 583 ljudi. Ovo je “fun fact” koji definitivno NISAM trebala pročitati neposredno prije nego što sam letjela prema Kanarskim otocima.
  4. Kanarski otoci imaju klimu “vječnog proljeća”, što znači da je tamo temperatura tijekom cijele godine između ugodnih 19, 20 stupnjeva do 28 stupnjeva. Nemaju grijanje u apartmanu u kojem sam bila, kao ni vjerojatno u ostalim stanovima – jer im nikad ne treba!
  5. Gran Canaria je navodno nazvana po velikim psima (“Gran” = velik, “Can” = pas) koje su domoroci pripitomili i koristili za obranu i bitke.

Sada kad svi zajedno razumijemo koliko su Kanarski otoci kul i koliko je super ići tamo, ajmo vidjeti kako se može doći tamo i koliko je skupo.

Jedan mali travel tip: Na stranici Holiday Weather možeš provjeriti prosječno vrijeme po mjesecima u mjestu u koje putuješ. To je jako korisno za planiranje putovanje i da možeš procijeniti kada ti se najviše isplati ići ako kombiniraš lijepo vrijeme i jeftine cijene.

Kako doći na Gran Canariju

Let od Trevisa do Las Palmasa

Najjeftiniji let koji sam našla polazi iz Trevisa (zračna luka u blizini Venecije). Obično letove tražim tako da odem na skyscanner.net i probam gledati letove iz različitih gradova koje imaju veće zračne luke s više avionskih kompanija.

Tada odaberem grad iz kojeg želim ići i grad u koji želim ići. U ovom slučaju Treviso i Las Palmas de Gran Canaria. Zatim možeš izabrati da ti pokaže rezultate za cijeli mjesec i njihove cijene.

Izabrala sam prikaz za cijeli prosinac 2019. i to onda izgleda ovako:

Ako kreneš 13.12. i vratiš se 20.12. izgleda da je to jedna od najjeftinijih opcija.

Kada klikneš na “Show flight”, pokaže ti sve moguće letove na taj dan. Meni je trenutno ponudilo samo jedan, direktno od Trevisa do Las Palmasa.

Povratna karta za jednu osobu košta 766 kn, prijevoznik je Ryanair. Zatim te skyscanner odvodi na stranicu Ryanaira, gdje dalje obavljaš kupnju.

Dečko i ja smo za nazad išli ovom opciju a prema tamo smo išli drugim prijevoznikom jer na taj dan (srijeda) nije bilo ovog leta. Mislim da je ovo najjeftinija opcija. Povratna karta košta samo 100 eura po osobi! Također, odlično je što je direktan let.

Mi smo se prema tamo vozili sto godina, presjedali u Madridu, čekali po aerodromima i meni je već bilo toliko dosta da sam si pomislila “što mi je ovo trebalo, mogla sam biti doma pod dekicom, koga briga za glupe palme”. Naravno, na kraju je ipak ispalo da me briga za glupe palme i da je puno bolje što nisam ostala pod dekicom haha 🙂

Pažnja (pažnja, pažnja! hahah): mislim da je RyanAir objavio da od sljedeće godine ukida liniju Treviso – Las Palmas. Definitivno provjeri, jer sad ne mogu naći tu informaciju više. U tom slučaju izgleda da ćeš se morati požuriti i ići u Las Palmas za Božić 😉 Ili ići sljedeće godine ali presjedati i platiti skuplje 😦

Kako doći do Trevisa

Goopti

S obzirom da je let iz Trevisa, moraš nekako doći do tamo. Mislim da je najbolja opcija GoOpti ili Flixbus. GoOpti je transfer koji dođe po tebe doma, na tvoju adresu, kombijem u koji stane optilike 8 osoba i odveze te direktno na aerodrom koji ti treba.

Možeš odabrati do kada najkasnije želiš biti na aerodromu, koji je točno tvoj let i slično. Također, možeš platiti nešto više ako želiš odabrati osiguranje da će ti GoOpti kupiti novu avionsku kartu u slučaju da zbog nepredviđenih okolnosti (gužva na granici, automobilska nesreća na cesti…) ne stigneš na svoj let.

Jedina negativna stvar je što te može spojiti s ljudima kojima let kreće puno prije nego tvoj, pa ćeš morati duuugo čekati na aerodromu. Dečko i ja smo na aerodrom stigli 4 sata prije našeg leta. Osim toga, bitno je da rezerviraš GoOpti dovoljno rano jer postaje sve skuplji što si bliže svom polasku.

Ja sam upravo pretražila GoOpti za naše imaginarno putovanje 13.12. i cijena u jednom smjeru (prema Trevisu od moje adrese u Zagrebu) je 253 kn. Cijena u povratnom smjeru je isto toliko, što znači da je povratna karta Zagreb – Treviso aerodrom oko 500 kn. To je cijena bez onog osiguranja za avionsku kartu.

Ovo znači da ako odabereš GoOpti, ukupni prijevoz od Zagreba do Las Palmasa i nazad (oba smjera!), će te koštati 1260 kn.

flixbus

Flixbus ima opciju da te odveze direktno na aerodrom za neke gradove. Flixbus ide do aerodroma u Trevisu, pa ako ti odgovara zbog vremena tvog polaska onda je Flixbus možda čak bolja opcija, s obzirom da je jeftiniji od GoOptija.

Gledala sam i koliko bi koštao Flixbus. U smjeru Zagreb – Treviso nema povoljnog autobusa za nas.

Tijekom petka, 13.12. svi busevi dolaze u Treviso ujutro a naš avion leti navečer. Znači da baš ne možemo ići autobusom, nego ćemo se morati odlučiti za GoOpti.

U povratnom smjeru ima jedan bus koji nam je u redu, u 22:45. Naš avion slijeće u Treviso oko 19 i 30, što znači da bismo morali čekati taj bus do 22:45. I bus je skuplji od GoOptija, tako da bih se u ovom slučaju odlučila za GoOpti. Ali ponekad se dogodi da kad se primakne datum, bus postane jeftiniji, pa treba svakako vidjeti za pojedinu situaciju.

Sad kad smo svi zajedno kupili kartu za Kanarske otoke, možemo se početi pripremati i vidjeti što nas tamo čeka, što ćemo jesti, što ćemo piti (i ispod koje palme), kuda ćemo šetati i gdje ćemo sjesti jer nas bole noge.

Sljedeći ponedjeljak nastavljam sa svojom avanturom s Kanarskih otoka s idejama kamo ići i što vidjeti 🙂

Pišite mi, komentirajte i podijelite s vama dragim ljudima!

Puno mi znači kad dijelite moj blog jer mu tako omogućujete da raste 🙂

Vidimo se na @recisir instagramu! Do sljedećeg ponedjeljka.

Processing…
Success! You're on the list.