Putovanja koja si želim u 2020.

Annie na crnoj vulkanskoj plaži u malom mjestu Tufia na otoku Gran Canaria.

Prošli tjedan sam pisala o mjestima na koje sam putovala u 2019. Sad je vrijeme da malo razmislim koja putovanja želim u 2020. 🙂 Voljela bih sačuvati ovaj post kao svojevrsnu listu želja i na kraju godine vidjeti što sam od svega toga uspjela postići. Mislim da je lista dosta realna i ne sadrži (pre)daleke destinacije ove godine.

Kratak sadržaj ovog posta:

1. Ciljevi za putovanja ove godine
    1. Smanjiti očekivanja
    2. Budžet destinacije
    3. Istražiti Hrvatsku
  2. Destinacije koje želim posjetiti

Većina slika (sa mjesta na kojima nisam bila) su nađene na Unsplashu i trudila sam se ispod navesti autora fotografije.

Ako te zanimaju moja putovanja i pustolovine, pridruži se u moju novu travel grupu na Facebooku. Voljela bih da tamo razmjenjujemo iskustva, ideje i savjete vezano za putovanja, kamo ići, što vidjeti, jesti i piti… I najvažnije, uživati u ovom prekrasnom svijetu koji imamo za istražiti!

Ciljevi za putovanja ove godine

1. Smanjiti očekivanja, manje planiranja

Prekrasna šetnica na otoku Ugljanu u blizini Zadra.

Nemoj si u glavu staviti neke tuđe fotografije kad posjećuješ neko mjesto. Idi sa otvorenim umom, spremna za neke nove prizore i nove spoznaje.

Ne želim u glavi napuhati očekivanja i gurnuti ih na ramena turističkim mjestima koja se ionako trude pokazati u najboljem svijetlu. Zbog Instagrama i Pinteresta i ideja da moramo istražiti sve prije nego što uopće krenemo na put, dogodi se da u glavi imamo slike prepune filtera, s plavim plavim morem, prezelenom prirodom i napuhanim idejama.

Čak i ako je mjesto uživo predivno, nije onoliko predivno koliko je bilo na nečijoj tuđoj slici, u nekom drugom godišnjem dobu. Zato pokušavam smanjiti očekivanja i planiranje. Najčešće mi najljepša putovanja budu baš ona neplanirana, spontana, koja su se dogodila slučajno. Pogotovo ako je mjesto na koje nisam nikad niti željela ići (Tallinn!).

2. Budžet destinacije

Pogled na Dunav u Vukovaru.

Slika iznad je iz Vukovara. Vukovar je definitivno “budžet destinacija” u smislu da ćeš tamo potrošiti manje novaca nego u Zagrebu. Tamo su kokteli bili 20 – 25 kn, dok su u Zagrebu 50ak i više kn.

Kad kažem “budžet destinacije” mislim na mjesta gdje ću potrošiti manje (ili jednako) na svakodnevni život kao što bih potrošila doma u Zagrebu tijekom istog vremena. Trenutno štedim za neke nove stvari u svom životu, tako da planiram trošiti manje novaca na putovanja. Ipak, to ne znači da želim putovanje u potpunosti izbaciti. Zato je super ideja ići u gradove koji imaju nešto niži standard od Zagreba. Osim što su jeftinija, ova mjesta su obično i:

1. manje turistički razvikana
  2. stoga: manje gužve
  3. više su autentična
  4. lijepo je tamo putovati jer pomažeš lokalnom turizmu
  5. nemaš previše očekivanja, jer nema (previše) savjeta po internetu

Kako možeš naći budžet destinacije? Planiram napisati cijeli jedan blog post o tome, ali evo jedan teaser. Koristim ovu stranicu da usporedim troškove života u Zagrebu i tom gradu. U nastavku je primjer za usporedbu troškova između Zagreba i Skopja.

Super mi je što stranica prikazuje primjere namirnica i njihove cijene, da si možeš predočiti koliko što košta u tom gradu. S tim je definitivno lakše planiranje 🙂

3. Istražiti Hrvatsku

Slike iznad su redom iz: Rovinja, Osijeka, Varaždina.

Bila sam u puno hrvatskih gradova i prošla sam velik dio hrvatske obale. Ipak, moja zemlja ima toliko prekrasnih mjesta tako da mogu reći da nisam prošla ni pola otkrivanja koliko je lijepa! Obilazila sam Istru, malo otoka Primorsko-goranske županije (Mali Lošinj, Cres i Krk), nešto dalmatinske obale i gradove svugdje – u unutrašnjosti i uz more.

• Rovinj me osvojio svojim uskim uličicama, šarenim škurama, prekrasnim pogledom. Mislim da je osvojio više manje sve ljude koji su bili u njemu ili vidjeli njegove slike.
  • Šibenik mi se svidio zbog svojih labudova koji plivaju po rivi (!!), stepenica koje nikad ne završavaju i zbog toga što nikad ne znaš hodaš li po javnom prostoru – ulici – ili hodaš po putu koji vodi u nečije dvorište.
  • Zagreb volim zbog prekrasnih jeseni koje ga obojaju u zlatno, beskrajnih kava s ljudima koje volim, tržnice subotom i kuhanja nedjeljom. Volim život koji pruža, volim proći po trgu prije punog sata i gledati koliko ljudi stoji pored velikog plavog sata i čekaju nekog za dogovor. Volim kako se standardno mjesto za “naći se za kavu” nije promijenilo godinama.

Ovo su sve slike koje pokazuju zašto volim Zagreb 🙂 Ova prva slika s listom me još uvijek oduševljava, otkad sam ju uslikala sam ponosna na nju. Taj list sam našla pri početku šetnje i nosala sam ga nekih 3 km jer je bio baš savršen za ovakve slike :’)

Ove godine bih voljela nabaviti dron i produbiti moju ljubav prema fotografiji na jedan novi način. To će mi također omogućiti da vidim Hrvatsku iz neke nove perspektive. Pripremi se na puno fotografija Hrvatske iz zraka u ovoj godini 🙂

Destinacije

Ajmo sada pričati o konkretnim stvarima: koje su to destinacije koje će imati moju pažnju ove godine.

Ohrid

Photo by Gorjan Ivanovski on Unsplash

Ohrid mi djeluje prekrasno i također želim otkriti gdje Makedonci idu na “more”. Zanima me kako izgleda more koje nije more, stari grad, ohridski biseri i još puno malih ljepota koje ću otkriti šetajući Makedonskim morem.

Skopje

Planiramo u Skopje i Ohrid ići u lipnju, na otprilike tjedan dana. Plan je 3-4 dana u Skopju i 3 dana u Ohridu. Osim tog vremenskog okvira na mom planu se nalaze i sljedeće stvari:

1. jesti jako fino za jako malo novaca
  2. ohrabriti se i napokon uzeti rent-a-car
  3. fotkati slike ljepše od ovih koje sam našla na Unsplashu (a woman can dream)

Photo by Dejan Apostoloski on Unsplash

Čula sam da je Skopje ekstremno šljašteći (da, ta riječ postoji) grad s bizarnim skulpturama.

Osim toga, sudeći po informacijama s Google Karti, imaju HRPU fensi kafića s pristupačnim cijenama. Ako ste imalo čitali ovaj blog ili se družili sa mnom na mom Instagramu, onda znate da OBOŽAVAM lijepe kafiće, slastičarne, pekar, štogod. Ako hrpa hipstera sjedi unutra i Google-a “kako održavati fensi bradu” na preskupim laptopima, to je definitivno mjesto koje će se meni svidjeti.

Mali Lošinj

Bila sam zasad dvaput (oba puta ove godine) i oduševila se. Tako da je na popisu i za sljedeću godinu. Trudim se obično istraživati nova mjesta, ne vraćati se na ona koja sam već obišla. Ipak, kada se negdje osjećam toliko dobro i pozitivno kao na Lošinju (dokaz – gomila palmi), želim se vratiti svake godine.

Izaziva u meni taj osjećaj doma kada nisam doma.

Annie - vjetar puše na vidikovcu na Cresu, put prema Lošinju.

Skrivene plaže s oštrim stijenama, hrpice smilja i drugog začinskog bilja koje miriši duž kilometara šetnica i prekrasni zeleni primorski borovi. Za mene to govori “hrvatska obala” kao ništa drugo.

Osim možda radlera i rashlađene lubenice koju u Tupperwareu iz devedesetih nosimo na plažu u prijenosnom frižideru.

Makarska

Photo by Maria Butyrina on Unsplash

Jako volim planine u pozadini. Pogotovo one gole, surove i oštre koje izgledaju filmski. Kad sam vidjela Makarsku iz perspektive @miffyandrea na njenim storyjima, zaključila sam da moram ići tamo.

Često me privlače neke daleke obale, egzotične plaže i crni vulkanski pijesak, dok zaboravljam da meni najdraže more je udaljeno tek nekoliko sati Corsom.

Za taj izgled surovih planina također volim Bašku na otoku Krku.

Korčula

Photo by Goran Ivos on Unsplash

Ako je Korčula mogla proizvesti Olivera, svatko bi trebao otići tamo vidjeti kakva čarolija okružuje taj otok. Volim otoke, volim naše more i Korčula je dovoljno daleka od obale da bude donekle osamljena a opet dovoljno velika da bude zabavno.

Makarsku i Korčulu bih voljela posjetiti u jednom putovanju, stati u Makarskoj na par dana i nastaviti prema Korčuli. Kada gledam kalendar za ovu godinu, ne znam gdje će stati to putovanje. Pogotovo s obzirom da planiram provesti dio godišnjeg i u Puli.

Bukurešt

Photo by Alex Blăjan on Unsplash

Ovo putovanje nije strogo isplanirano, ali se nekako nadam da ću ga uspjeti ostvariti pri kraju godine (u 9. mjesecu). Ono što sam napisala za Skopje – puno fensi kafića i pristupačne cijene – vrijedi i za Bukurešt.

Zovu ga Parizom istoka. U duhu moje nove odluke posjećivanja povoljnijih destinacija, Pariz istoka je baš ono što meni treba.

Ova slika gore je (navodno) u jednom od brojnih parkova Bukurešta. Možda sad vani je -4 i trenutno slavimo okrutnu zagrebačku zimu. Možda sada izgleda kao da neću više nikada obući kratke rukave i kao da nikad nije postojalo vrijeme kad nisam nosila jaknu. Osjećaš li se i ti tako zimi, btw?

Uglavnom, znam da postoji vrijeme kada ću moći sjediti vani u parku i ne smrzavati se i sanjam o toplom rujnu. Kada ću i ja biti jedna od ovih nasmijanih sretnih ljudi koji uživaju u lijepom vremenu u parku. Držat ćemo si svi zajedno fige da zima prođe :’)

Slijepa nadanja

Osim ovih destinacija, uključila sam još neke ekstra destinacije kako bi popis bio malo nerealističan i nemoguć za ostvariti. Kao svaki novogodišnji popis, bilo bi čudno da ga uspijem ostvariti do kraja godine. Tako da izgleda da si moram uvesti onu žurbu koju osjećam kad ne stižem sve što sam naumila kako bi to bio pravi pravcati popis destinacija :’)

• Berlin – nisam nikad bila neki fan, ali pojavila se prilika da možda idem, pa zašto ne?
  • Pečuh – nikad čula za Pečuh? E pa, raspitaj se malo. Osim što je prekrasan, u Pečuhu se nalazi jedna od mojih najdražih trgovina – Flying Tiger.
  • Logarska dolina – u Sloveniji, na slikama izgleda prekrasno. Malo hodanja za Annie.
  • Trst – kultna destinacija za kupovanje traperica i svega ostalog u Jugi. Morat ću ga posjetiti čisto hodočasno, kao počast svim šopingholičarima prošlog stoljeća. Također, ova pjesma.
  • Temišvar – izgleda kao jako lijepo mjesto, u Rumunjskoj.
  • Velebit – nikad nisam hodala previše po planinama, možda bi trebala početi. Osim toga, potencijalno prekrasne fotke dronom – a planiram (psssst) nabaviti dron.
  • Učka – još jedna planina da se ispraksiram u hodanju po planinama.
  • Osijek – već sam bila, ali kratko. Nedovoljno dugo da nađem omiljeni fensi kafić i krenem razmišljati kako bi bilo da ja živim tamo.
  • Vukovar – isto sam već bila i jako je lijep grad pun tužnih i zastrašujućih priča. Najhrabiji grad od svih koje sam posjetila.

Zaključak

Nadam se da te je moja lista inspirirala da napraviš svoj popis destinacija za sljedeću godinu 🙂 Osim toga, nadam se da ćeš ostvariti sve destinacije koje želiš, i slučajno nabasati na neke spontane. Želim ti gomilu osmijeha, da na svim fotografijama lijepo ispadneš, da sretna lica na tim fotografijama budu ulovljeni trenutci od još sretnijih dana. Želim ti da otkrivaš nove stvari o sebi kroz putovanja i da kroz iskustva postaješ bolja osoba svakim danom.

Voljela bih čuti kako ti se sviđa ovaj post – javi se u komentarima ili u Facebook grupi sa svim pitanjima, idejama i mišljenjima.

Pišite mi, komentirajte i podijelite s vama dragim ljudima!

Puno mi znači kad dijelite moj blog jer mu tako omogućujete da raste 🙂

Vidimo se u travel grupi na Facebooku! Do sljedećeg ponedjeljka.

Processing…
Success! You're on the list.