Vikend u Berlinu

Nakon svakog putovanja osjećam se bogatije, čak i ako sam potrošila više novaca nego što sam trebala. Osjećam se teže za nekih 5 kila uspomena (ovisi o trajanju putovanja) i lakše u svojim mislima.

Osim toga, noge me bole proporcionalno broju koji pokazuje moja Samsung Health aplikacija. Kada sam na nekom novom mjestu, obično hodam kao manijak u želji da ga istražim.

Berlin se pokazao kao izazov po pitanju hodanja. Navikla sam da gradovi koje sam dosad posjetila imaju centar koji možeš obići unutar par sati, a izvan tog centra su većinom stambena područja.

Berlin je bio drugačiji. Znamenitosti su razasute svugdje uokolo, autobusni kolodvor nije u centru grada već je oko 8 kilometara dalje, moraš se dosta kretati metro-om po gradu ako ne želiš satima hodati od jednog mjesta do drugog.

Ako te zanimaju moja putovanja i pustolovine, pridruži se u moju novu travel grupu na Facebooku. Voljela bih da tamo razmjenjujemo iskustva, ideje i savjete vezano za putovanja, kamo ići, što vidjeti, jesti i piti… I najvažnije, uživati u ovom prekrasnom svijetu koji imamo za istražiti!

U grupu ću podijeliti popis svih mjesta koje sam posjetila na Google Kartama – tako da ih po potrebi možeš lako spremiti na svoje Google Karte i da im pristupiš s mobitela dok si na putu.

Iako je cijelo vrijeme tijekom kojeg sam bila tamo padala kiša, Berlin me oduševio. Za osobu koja voli lijepo uređene kafiće i restorane, Berlin je pravi raj. Ima toliko streetfood mjesta, cijene su većinom prihvatljive, na svakom koraku (ako hoćeš doslovno – svakom desetom koraku) naletiš na mjestu u koje poželiš ući.

Mjesto je internacionalno, ima različitih ljudi.

Sjedila sam u metrou preko puta dvije žene. Jedna je bila bakica, a druga nešto mlađa, obje obučene u tradicionalne tamne haljine, sa maramom na glavi zavezanom ispod brade, obuvene u opanke. Obje su bile na svojim smartphonima. Pored njih je sjedio čovjek ljubičaste kose, s hrpom prstenja, jako našminkanim očima i noktima obojanim u srebrnu boju.

Oduševilo me kako ljudi žive jedni pored drugih, u svim svojim različitostima.

Vikend je prekratak za istražiti Berlin. To sam očekivala kad sam išla, ali kako sam imala samo vikend, svejedno sam željela dobiti taj okus svega što se u Berlinu može raditi i vidjeti. I ajme, bilo je toliko lijepo da mi je bilo teško otići na bus i sjesti i odvesti se od svih fensi kafića, jeftinih burgera i indijskih restorana sa finim jelima kad poželiš nešto “domaće”. Možda indijski meni nije “domaća” hrana ali nekome je, pa ju i dalje smatram domaćom kuhinjom jednako kao što smatram i sarmu 😀

Nešto o metrou

Metro je super, Berlin je stvarno dobro povezan. Meni se najviše isplatilo uzeti kombinaciju s kojom dobiješ 4 karte za 9 eura. To je i dalje dosta skupo za neke moje standarde. Puno mjesta možeš obići i pješice, ali mislim da je dobro da imaš karte za metro, ako ti se žuri i nemaš previše vremena ili ako počne kiša.

Ako dolaziš autobus, tada će ti također trebati metro jer je autobusni kolodvor baš daleko od centra grada.

Kako ići u Berlin

Ja sam bila na poslovnom putovanju u Njemačkoj, tako da sam išla busom. Ako ću ići opet, iz Hrvatske, Ryanair ima jeftine letove za Berlin iz Pule. Upravo sam tražila preko Skyscanner-a, za 4. mjesec mogu se naći karte od 300-ak kuna. Samo imaj na umu da Ryanair škrtari na prtljazi, tako da su navedene cijene samo sa osnovnom prtljagom. Ali jaaaako pristupačno svejedno!

Mjesta koja sam posjetila…

… i o kojima ću pisati o ovom postu. Ipod svakog opisa imaš link na Google Karte i cijene.

1. Hostel Pfefferbett
  7. Amrit indijski restoran
  8. Ritter Sport trgovina

Hostel Pfefferbett

Iako ne mogu izgovoriti ime ovog hostela, jako mi se svidio. Uzela sam krevet u ženskoj sobi sa 6 kreveta. Jako je lijepo sređen, svaka soba ima svoj tuš i wc. Postoji zajednički prostor i kamin gdje možeš sjediti i čitati, slušati nekog kako svira gitaru, popiti nešto, pojesti doručak ili se samo družiti. Hotel je relativno blizu centru – do Alexanderplatza možeš doći za 20ak minuta pješice.

Bukirala sam ga preko stranice HostelWorld.

Cijena: 1 noćenje u ženskoj sobi sa 6 kreveta – oko 200 kn

Google karte: Pfefferbett Hostel

Espresso House

Espresso bar me oduševio svojim dizajnom i interijerom (pa imaju stablo unutra, kako možeš to ne voljeti??), a kava me nije baš oduševila. Tražila sam malu kavu s mlijekom, dobila sam divovsku crnu filter kavu (valjda 2,5 deci) sa tri i pol kapi mlijeka. Nije mi se baš svidjela haha. Kasnije sam ju zamolila da mi doda još mlijeka. Kava je stvarno bila fina, ali ne mogu piti toliko crnu kavu samu.

Na ovoj zadnjoj slici možeš vidjeti zašto mi je trebala kava. Možda mi je žena zato i dala tu divovsku crnu kavu. Kad me vidjela, zaključila je da je to jedino što mi može pomoći.

Osim kave, imaju muffine i svakakva peciva – sendviče. Sve je izgledalo super ali nisam baš bila gladna pa nisam ništa jela. Ovaj kafić je jako blizu prirodoslovnog muzeja, tako da ako želiš popiti kavu ili nešto prigristi usput, ovo ti je super odabir.

Cijene: Moja kava je bila 2,5 eura.

Google karte: Espresso House

19grams

Ova srednja slika je iz wc-a jer sam ti htjela pokazati kako je svaki kutak lijepo uređen 🙂 I naravno, flatlay (odozgora) fotka kave jer je lijepa kava.

Ovaj kafić mi se jako svidio. Lijepo je uređen, imaju finu kavu s mlijekom i imaju veeeeliki stol za koji možeš sjesti ako si došla sama. Tako da ne zauzimaš cijelo jedno mjesto od 4 stolice, nego svatko tko je sam sjedne za taj zajednički stol ili za barski stol koji gleda kroz prozor na muzej motora koji se nalazi prekoputa.

Na taj način je i lakše upoznati ljude, ako to želiš. Ovdje sam upoznala jednu Poljakinju koja živi u Berlinu tri godine. Pitala me gdje je wc i da joj pričuvam stvari dok ode na wc. Kad se vratila, smo se zapričale.

(Btw, ne bih preporučila da ikad pitaš osobu koju si tek upoznala da ti pričuva stvari. Koliko god drago i naivno izgleda (ja vjerojatno izgledam i jako drago i jako naivno haha), može ti se dogoditi da nema tvojih stvari kad se vratiš. Ako ikoga zanima, nisam joj ništa ukrala, samo mi je uvijek čudno koliko ljudi mogu vjerovati potpunim strancima.)

Pitala sam ju da mi preporuči neka mjesta koja bih mogla vidjeti u Berlinu. Preporučila mi je puno toga; između ostalog spomenik poginulim Židovima, Ritter Sport trgovinu, Burgermeister fast food i jedan kafić poznat po odličnim cimet rolicama.

DOSLOVNO svaki kut je lijepo uređen (čak i iznad wc-a hahaha)

Ako želiš upoznati nekoga dok si na putovanju u Berlinu – imam dojam da nije jako teško. Odeš u neki moderni kafić gdje imaju barske stolove okrenute prema prozoru ili zajednički stol i možda naletiš na neku osobu s kojom će biti lako zapričati se.

Najlakši način da započneš razgovor je da pitaš za preporuke što vidjeti u gradu ili još bolje – gdje jesti, piti i slično. Kad su ljudi lokalci, uvijek će dati bolje preporuke nego što možeš pročitati na TripAdvisoru ili bilo kojem drugom portalu.

Cijene: Kava s mlijekom je ovdje bila 3 eura i komad banana bread-a isto 3 eura.

Google karte: 19grams

Primark

Ovu preslatku torbicu sam kupila ovaj put u Primarku.

Primaaaaaaaaark. Ne mogu staviti dovoljno slova “a” kako bi opisala koliko ga volim. Hahaha. Šalu na stranu, Primark u Berlinu se nalazi na Alexanderplatzu i ogroman je – na tri kata. Svidjela mi se ponuda, iako nije bilo nekih sniženja kad sam ja bila. Gužva je bila ogromna i nakon nekog vremena mi je dosadilo, pa sam se požurila, pokupila sve što sam mislila i brzo otišla.

Google karte: Primark

Burgermeister

Prva fotka: najbolji burger ipak. Čak ga spakiraju da bude praktičnije jesti! Druga i treća fotka: Burgermeister izvana. Ovdje možeš vidjeti to klasično uređenje javnog wc-a :’).

Ajme koliko je ovo dobar burger bio. Ovo mjesto su nekad bili javni WC-i ispod stanice metroa. Zatim je to mjesto bilo godinama napušteno i izvan funkcije. Jedan čovjek s vizijom (da barem meni padaju na pamet takve vizije vezano za javne WC-e) je uz malo i puno muke pretvorio to u fast food mjesto sa valjda najboljim burgerima u Berlinu.

Mislim, pogledaj im samo recenzije. Prosjek je 4,7 na otprilike 10.000 recenzija. I sad probaj reći da ne bi nikad jela burgere u javnom wcu. Naravno, šalim se, to NIJE VIŠE javni wc, za slučaj da se netko od vas zabrinuo.

Cijene su im više nego razumne. Ja sam jela Meisterburger koji je njihov “burger kuće” za 5,5 eura. Uz to sam popila neki sok za oko 2-3 eura. Imaju i jeftinije burgere od toga, ali većinom su oko 5 eura. Naručiš, dobiješ broj i kad je tvoj red, prikažu tvoj broj na displayu kao u banci npr.

Nakon što sam naručila i platila, ubacila sam napojnicu u čašicu i simpatični konobar mi je dao svoju vječnu ljubav (“thank you, I love you so much”). Njihov stav prema kupcima mi se jako svidio. Nasmijani su i veseli i najbitnije – duhoviti.

Kada je jedna cura došla pohvaliti burger koji je pojela, isti taj konobar joj je rekao: onda se vraćaš i sutra? Ako se ne vratiš, zvat ću policiju.

Uglavnom – odlično mjesto za burger, nemoj očekivati nešto fensi, ne izgleda baš jako čisto i nije lijepo uređeno, ali je burger odličan i čini mi se da je “kultno” mjesto u Berlinu.

Osim toga, u blizini su ostatci Berlinskog zida i “East Side Gallery” sa poznatim grafitima, tako da od Burgermeistera za 10ak minuta pješice možeš doći pogledati ostatke povijesti u ovom nevjerojatnom gradu.

Cijene: Burgeri oko 5 eura, sokovi oko 3 eura.

Google Karte: Burgermeister Schlesisches Tor

Museum für Naturkunde

Ovaj dinosaur je u prvoj prostoriji kad uđeš u muzej. Ne znam postoji li više veličanstven doček od toga.

Ovo je prirodoslovni muzej koji ima kosti pravih dinosaura izložene u njihovoj divovskoj veličini. Prije nego sam kupila kartu, zaboravila sam da se velik dio prirodoslovnog muzeja sastoji od prepariranih životinja i nekakvih riba i jegulja sačuvanih u nekakvoj odvratnoj vodi u velikim staklenkama.

Iskreno, to me zgrozilo i nije mi se baš svidjelo. Ali ako ništa drugo, vrijedilo je otići zbog tih ogromnih dinosaura i čisto uređenja muzeja koji je baš dobro sređen i izgleda nekako svjetski.

Ako ideš na putovanje s djecom, vjerujem da bi ih ovaj muzej oduševio. Iz mog malog iskustva s djecom znam da vole tako neke odvratne stvari kao što su jegulje u tekućini ili preparirane životinje ili kosturi raznih životinja. A djeca koja su tamo bila u muzeju (a bilo ih je baš puno) su izgledala jako oduševljena s postavom muzeja.

Na gornjim slikama možeš vidjeti sve te stvari koje bi djeci vjerojatno bile fora i kul, a meni su bile zastrašujuće i jezive 😀

Cijena: 8 eura ulaznica za odrasle

Google Karte: Museum für Naturkunde

Amrit indijski restoran

Nakon što sam posjetila Prirodoslovni muzej, bila sam jako gladna pa sam odlučila ići na večeru u indijski restoran Amrit. Mislim da je Amrit lanac restorana i da ih imaju nekoliko po Berlinu. Ja sam išla u onaj najbliži muzeju, u nastavku ću staviti link na Google Karte ako te zanima gdje je.

Imaju odličnu chicken tikka masala, ambijent je super, sa šarenim tkaninama koje vise sa stropa i žaruljama u industrijskom stilu. Rekla bih da su cijene pristupačne (vidi dolje).

Na nekoliko mjesta imaju fontane koje krčkaju dok jedeš. Ako si tip osobe koji mora na wc čim čuje vodu kako teče, možda ovo nije restoran za tebe ili ćeš morati odabrati neki od stolova dalje od fontane 😀

Cijene: 14 eura chicken tikka butter masala, 3 eura mineralna

Google karte: Amrit

Ritter Sport trgovina

Ritter Sport trgovinu sam posjetila na preporuku Poljakinje koju sam upoznala u 19grams. I baš mi je drago da sam skrenula s puta kako bih posjetila ovu trgovinu! Više je kao mali muzej Ritter Sport čokoladica nego trgovina slatkišima.

Možeš za 1 euro kupiti ove slatke Volim Berlin papirnate kutijice i napuniti ih mini Ritter Sport čokoladicama koje ti želiš. Na kraju ih važu i plaćaš ih po težini.

Imaju valjda stotine različitih okusa čokolade, velike Ritter Sport čokolade, male čokolade …. ma baš svašta.

Jedna od najviše fora stvari mi je bila ova stanica gdje možeš napraviti svoju posebnu Ritter Sport čokoladu. Ti odabereš što će ići u nju, dvoje radnika naprave posebnu čokoladu za tebe. Jedino što moraš pričekati pola sata da bude gotova. Meni se žurilo da idem dalje u istraživanje, tako da nisam napravila svoju. Na srednjoj slici možeš vidjeti cijene.

Cijene: Ulaz je besplatan, možeš kupiti čokolade po želji. Na nekim slikama se vide cijene.

Google Karte: Ritter Sport

Zaključak

Definitivno se vraćam u Berlin, ali na duže od vikenda! Vikend je bio jaaako prekratak. Želim si uzeti više vremena, istražiti muzeje, restorane, kafiće, parkove, mjesta koja su toliko čarobna i zbog kojih je Berlin poseban.

Ovaj put sam jurila i žurila, a sljedeći put želim polakše. Nadam se da te je moj post inspirirao za tvoje vlastito putovanje u Berlin. Nadam se da ćemo se tamo jednom sresti!

Čitamo se sljedeći ponedjeljak, dotad mi se javljaj u komentarima, u facebook grupi ili na anniekovac95@gmail.com!

Processing…
Success! You're on the list.